...goede deal! - Reisverslag uit Peking, China van Astrid Cohnen - WaarBenJij.nu ...goede deal! - Reisverslag uit Peking, China van Astrid Cohnen - WaarBenJij.nu

...goede deal!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Astrid

20 Augustus 2008 | China, Peking

Zo!
Eigenlijk wilde ik vandaag naar de cube...het waanzinnig mooie zwemstadion waar Phelps zijn gouden plakken binnensleept. Vandaag stond synchroon zwemmen op het programma. Je zou denken dat het niet echt volle bak is daar. Het tegendeel is echter het geval. Getipt door hostelgenoten nam ik met Marjolein de metro richting de zwarte markt voor OS-tickets.
Officieel komen de handelaars 12 dagen in de bak als ze opgepakt worden. Maar stap je uit bij metrostation Beitucheng vliegen je zowat de kaartjes om de oren. Zoeken, kopen, verkopen, afgezet worden, anderen afzetten, mzzl hebben, naar geheime plekjes sluipen...alles maak je mee.
Synchroon zwemmen was een onmogelijke opgave...f***ing duur of "hard to get". De beste aanbieding was 300Euro...nou, nee dus. Gelukkig ben ik met hockey kaartjes voor morgen ochtend en athletics tickets voor morgen avond met een aantal leuke finales naar huis gegaan. Alles voor een vriendenprijsje uiteraard ;)
Betaling van de tickets vind echter niet in het openbaar plaats. De eerste handelaar leidde ons naar een rustig parkje om z'n "yuannie's" in ontvangst te nemen.

Later in de Lama Tempel tussen wierookstokjes en bhudda figuren was het even lekker bijkomen na de zware onderhandelingen op de black market.

Ik geniet :)

Vrijdag gaat het waarschijnlijk richting Shanghai of Chengde.



  • 20 Augustus 2008 - 09:58

    Danny:

    Hey Hey die Astrid,

    Zo te horen heb je het prima naar je zin daar !
    Kijk wel uit dat je niet die kleine chineesjes omverloopt he:)

    Succes verder
    Groetjes

  • 21 Augustus 2008 - 12:13

    Linda:

    He Assie,

    Wat een avonturen! Geniet ze, geniet ze, geniet ze. Wij genieten lekker met je mee.

    Liefs,

    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2008

Ik ben een Duitser

20 Augustus 2008

...goede deal!

19 Augustus 2008

Peking's facelift

07 Augustus 2008

Ik kan niet wachten...
Astrid

Actief sinds 07 Aug. 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 5348

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 30 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: